Oh herre ...

Oh herre min jesuz! :O
Ikväll har både gusten och jeg varit involverade i ett så kallat rescue-mission!
En stackars tös hade uppe på tredje våningen lyckats låsa in sig på toaletten. Med en utmärkt engelska ropade hon på hjälp och beskrev situationen till en oförstående Italiensk mat-tant.
Samtidigt runt hörnet på huset nere på marken:
Gusten och ag bloggar för första gången utanför svea rikes gränser på min trofasta iPhone. Wranå och Dansken hopar av glädje då de nyligen fått tag på ett brädspel och ett par öl.
-"va fan äre för liten unge som skriker?"
"tänk om den är seriös? ....naah"
Av superhjälte-instinkt begav vi oss för att lösa situationen!
Just då höll den lilla flickan på att klättra på utsidan av huset. 5 meter över betongen nedanför.
Alla våra svenska röster lugnade ner henne och höll henne kvar vid ett fönsterräcke medans hjälp var på väg in ifrånhuet för att skruva loss fönstret.
Tydligen gick allting bra men jag och gusten fick springa till hallen och hämta en stor tjockmatta för säkerhetsskull ifall hon återigen skulle atempta att klättra tillbaka till toan.
Tur i oturen fick vi bära tilbaka den drygt 860kg tunga nödutrustningen.

Något ännu mer otrligt var att jag med hjälp av min super-telephone trollade jag fram tärningar åt gubbarna när dem skulle spela backgammon.



PS. Dansken gillar fjortis-tuttar.  DS.

Åååhhhhhh, hejdå gull-ungar!  :) <3<3<3

Kommentarer
Postat av: simone

hahah, fett kul XD

As kul att ni uppdaterar där nere ! :D <3

2009-08-03 @ 22:07:52
URL: http://barasimone.blogg.se/
Postat av: sofiarosa

najs att ni skriver, saknar er båda kram sofia

2009-08-04 @ 16:31:30
URL: http://sofiarosa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0