Fraed's kitchen!

Både mina föräldrar och min syskon har dissat mig idag och lämnat mig ensam här hemma! 
Så varför inte bjuda över gusten och se på Iron man när inget annat fanns att göra? Men först...mat!!
Thaimat kändes mest lockande men efter en trip runt vesterort verkade ingenting passa oss, för dyrt, för lite mat, för äcklig mat! Vår sista utväg blev också den, nu i efterhand, bästa tänkbara!!
Kokosmjölk, bambuskott, röd kurry, kyckling filéer, mini-majs, paprika, chili-pulver, sambal oelek, fisksås, citrongräs och lime-blad blev vårat recept för den godaste rätten jag hittills tillagat. 
Den smakade som om den var nersänd från världen ovan våran! Kan ha blivit en aning för Hot dock. Vi  båda började svettas rätt så intensivt i ansiktet. Grym mat och grym film helt enkelt.

 
Ska låta grytan sjuda lite, sen ska kycklingen få simma bäst den kan!
ThaiKycklingIRödKurryMedBambuskott för typ 5 pers, 
soon to be uppätet av två hungriga töntar! ;-O

Åååååååhhhhhhhhhhhhhhh,..hejdå <3<3
Smulan!

Kommentarer
Postat av: Fanny [Foto, Stil, Vardag]

asså febb.blogg.se :P

haha, aa, väääääärsta tufft (a)

vi får väl se om jag står för bilderna i Italien i år också, haha!

XD

2009-07-24 @ 12:50:50
URL: http://faaanys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0